Internet fungerar igen!

Internet har varit ur funktion i några dagar - vilket varit otroligt påfrestande för hela klassen. Ingen har kunnat plugga, eller haft bra kontakt med Sverige.

Detta, och annat, har gjort att vi varit aningen "låga" i några dagar, men situationen har blivit bättre igen och klassen, som gått igenom detta tillsammans, har blivit starkare. Gud är god :)

Här kommer lite bilder från dagarna som gått:


Helgen inleddes med att det började ösregna. Verkligen ösregna. Det var som jag skrev på klassens officiella blogg att: "Det spanska paradiset förvandlades till en stor vattenpöl". Vi bara skrattade denna dag, för vädret slog om så väldigt fort! Dock var det inte like roligt dagen därpå när vi skulle åka in till Valencia. Regnet ville inte försvinna.


Detta är Valencias centralstation. (Ja, det regnade haha)


Tjurfäktningsarena i Valencia.


Här är den stora katedralen i Valencia centrum. Det var mässa och kören sjöng väldigt vacker musik som gav mig gåshud. Helt underbart. :)

Här är hela gruppen (förutom Sara - läraren) framför Borgmästarplatsen i Valencia. Mannen i mitten heter Raul och är Fifa-agent. Det är han som är barndomsvän med min rektor Cindia som hjälpt oss med samarbetet mellan hotellet och skolan.


Igår (Måndag) var det fina vädret tillbaka och vi har hittat en tennisbana!! Woohoo! Hallelujah! Här får vi hyra en bana för 10euro/h, vilket blir ca 25 kr/person om man spelar dubbel :) Hur bra som helst! Här spelar Carro och Sofia.


Igår var en underbar dag och stämningen i klassen går bara uppåt! Detta fotot är taget från några klasskompisars balkong och i bakgrunden ser man poolen, en del av hotellet samt havet.

Känner ni för att följa klassens officiella och gemensamma blogg så är adressen: http://dbgyvalencia.blogspot.com
Det kan vara roligt att se denna resa från olika människors synvinklar. Vi i klassen turas om vad gäller att skriva och uppdatera.

Jag vet att detta inlägget blev ganska maffigt, men jaja.. jag har ju inte skrivit på några dagar så jag fick ta igen allt idag!

Adios!
/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0