Tårar av lycka.

Hej igen alla glada bloggläsare!

Ojojoj, vad jag har skrattat sedan senast!! Tårarna har strömmat ner för kinderna... jag kan inte återge att här, för det är inte roligt i efterhand om man inte var på plats... men vissa saker skall jag försöka förklara:

* Igår morse hade jag och Emilia ont om toalettpapper så senare vid lunch gick vi till receptionen för att fråga efter mer... hon såg på oss, log för sig själv och sade att hon skulle skicka upp lite. Direkt efter att ha pratat med henne gick vi till hotellrummet, där städerskorna varit så vi hade hur mycket toalettpapper som  helst... hon i receptionen måste ha trott att vi var otroligt toanödiga - eller bara väldigt dumma i huvudet.

* Nu kom jag nyss hem från en bar där vi var med klassen, läraren Sara och en kille som heter Raul (som hjälpt oss med samarbetet mellan vår skola och hotellet). Denne Raul kan spanska och engelska och han ville lära sig lite svenska. Det slutade med att jag viskade saker till honom som han sade till Sara (läraren). Först viskade jag "hur mår du?", vilket han frågade henne och hon svarade glatt att hon mådde bra. Efter några artiga fraser viskade jag "du är ful", vilket han glatt sade till min lärare. Detta skrattade vi alla mycket åt, och Raul försökte komma ihåg alla fraser jag sagt till honom. När jag till slut viskade meningen "skit ner dig", blev detta för mycket nya ord för honom så han svarade mig: "hanna, its very difficult for me" och jag vek mig dubbel. Situationen blev så komisk. Oj, vad jag skrattade.

* Sedan har många sjuka situationer hänt de 3 killar i klassen som delar rum. Jag kan inte återberätta allt här, för mycket är inte barnvändligt. En sak som var rolig var att en kille blev åtelåst på balkongen.... ni kan läsa mer om detta, och allt annat galet som händer, på deras blogg: http://rum2515.blogspot.com/.
 
Som alltid skalll jag självklart publiucera lite bilder från de senaste dagarna. Varsågod:


Jag, Emilia och Carro.


Utsikt från Hanna och Emilias balkong. Är ca 50 m till havet och 10 m till poolen.


Emilia och Hanna på praktik i Spa:t.


Inomhuspoolen.


Gymet - 3 minuter från hotellrummet.


Jag och Emilia före vår powerwalk igår. Vi gick i 1 h längst strandkanten, då det började regna. Asgött =D Eftersom vi vet att solen kommer tillbaka supersnabbt behöver man inte bli deprimerad om det regnar lite ibland. Det är bara skönt.


Ta hand om er! Trevlig helg! ;)

Kärlek från Spanien!

/H

Kommentarer
Postat av: Sofia Johansson

Ni verkar ha jättekul och jag förstår det roliga i det du har försökt förklara :D.

Jag hoppas du njuter av värmen där nere och när du kommer hem kommer det att vara sommar. Det börjar redan bli varmare och varmare!

Många pussar från Sofia och Sverige!

2009-04-18 @ 12:44:53
Postat av: Karin

Hej! Jag har lagt ut en modellbild i min blogg från min senaste plåtning, kika gärna in och kommentera vad du tycker!:)

2009-04-18 @ 12:50:11
URL: http://http//abckarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0